basariya-goturen-aile-3

Sempozyumda Selin Özkan Hocamızın yaptığı sunum ;

12. Okul Aile İşbirliği Sempozyumu : Eğitimde Bir Olmak 

“Başarıya Götüren Aile / Selin ÖZKAN

 

SELİN ÖZKAN

photo1990 – 1994 Marmara Üniversitesi  Sınıf öğretmenliği Lisans,   1994 – 1997 Marmara Üniversitesi   Psikolojik Danışma ve Rehberlik yüksek lisans,   2001 – 2002 Marmara Üniversitesi  Psıkolojik Danışma ve Rehberlik doktora     2013-2014’te de Bilgi Üniversitesi  Uluslararası Travma Psikolojisi programından olmuş  Selin ÖZKAN  eğitim, psikolojik danışma ve  aile rehberliği, öğretmen eğitimi alanındaki birikim ve iş geliştirme becerilerini eğitim kurumlarında öğretmenler, veliler ve öğrencilerle çalışarak değerlendirmektedir.

Çocuk psikolojisi ve rehberlik aile ve öğretmen eğitimi alanında akademik çalışma ve yayın hazırlayarak, bilgi ve deneyimlerini artıran Selin Özkan “Mutlu Çocuk Mutlu Aile,  Başarıya Götüren Aile, Anne Baba Tutumlarının Çocuğun Davranışlarına Etkisi “ başlıklı sunumlar geliştirmiştir.

Öğrencinin Başarısında Öğretmen ve Aileye Düşen Görevler ,

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyelerinin; yaptığı bir araştırmaya göre 15-25 yaş arası gençlerin %30’u depresyona giriyor. Bunların da %5’i intiharı deniyor.

Her 5 ergenden 1 tanesi bu dönemi bunalımlı ve sorunlu geçiriyor. Ergenlik dönemi intihar girişimi için büyük bir risktir.

NEDENLERİ ise

  • Kural çokluğu
  • Kural yokluğu
  • Azalmış sosyal ilişki

HER ANA BABA ÇOCUĞUNUN BAŞARILI OLMASINI İSTER

Her ana baba çocuğunu başarılı olmasını ister. Bu nedenle elinden geleni yapar maddi durumu el vermese de tüm olanaklarını seferber eder kendi olanaklarından kısar ve çocuğunu eğitimi için olanaklar yaratır.

  Neden böyle yaparlar? Çünkü iyi bir eğitim çocuklarını başarılı kılacağını umarlar, bu umut     ve beklenti, onların yaptığı fedakarlıkları anlamlı ve değerli kılar.

Çünkü başarı anlayışı, ana babanın çocuktan beklentisinin temelini oluşturur. Çocuktan beklenen şeyler, ana babanın çocukla etkileşimine 24 saat yön verir.

Sınav dönemi öğrenci ve velilerinde artan kaygıların nasıl giderileceğini ve eğitimcilerin bu süreci nasıl yönlendirebileceklerine ilişkin eğitim yönetimi temelinde ve insan ilişkilerini çözümleyen sunumda günlük yaşamımızdan örneklere yer verilecektir.